Kugoo S1 összkerékhajtás

Kugoo S1 összkerékhajtás hátulra is motoros kerék beépítésével

A terv hátulra is tenni motort, hogy jobban bírja az emelkedőt.

Képek

Rendeltem másik motorvezérlőt és kijelző modult. Kiderítettük az interfészt.

  • Fekete - Föld
  • Piros - +36V állandó táp
  • Kék - +36V kapcsolt táp
  • Zöld - Motorvezérlő -> Kijelző kommunikáció
  • Fehér - Kijelző -> Motorvezérlő kommunikáció

awd_1570107522.jpgawd_1570107528.jpg

A kommunikáció 9600-as sebességű asszinkron soros kommunikáció.

awd_1570107548.jpgawd_1570107560.jpg

Úgy látszik van még hely az akuumlátor mögött a hátsó verérlőnek.

awd_1570280672.jpg

A vezérlő majdnem elfér.

awd_1570280705.jpgawd_1570280728.jpg

Ha megszakítom a kijelző felé menő kommunikációt,

awd_1570281220.jpg

a roller működik rendesen tovább, csak a vezérlőtől jövő információ hiányzik a kijelzőről. Pl. a sebesség villog és nulla. Ez azt jelenti, hogy ha mindkét kontrollert párhuzamosan kötöm ugyanarra a kijelzőre úgy, hogy a hátsó vezérlő küldött kommunikációja nincs bekötve sehova, akkor a két motornak jól kellene működni, csak a kijelzett áram lesz hamis.

awd_1570281332.jpg

Lereszeltem a hátsó motor vezérlő nyák széléből fél milimétert. Most már befér keszesztben.

awd_1573391322.jpgawd_1573393940.jpgawd_1573393995.jpg

A protokol

Kijelző -> Vezérlő


8 bájt, 50ms-enként.
Példa: 3E 04 01 00 00 00 00 05

Bájtok

  • 1. Fejléc
  • 2. Nem tudom mi ez, nem változott a próbálgatások során.
  • 3. Sebességfokozat, 1:0x01, 2:0x02, 3:0x03
  • 4. Világítás, 0x00:ki, 0x80:be
  • 5. Gyorsulás igény 0x00 - 0x78, fokozatosan növelhető, de az aktív tartomány csak a kar 25% és 50% közötti részén van.
  • 6. Lassulás igény 0x00 - 0xD1, 0x0A körül gyullad a féklámpa, 0x10 körül már teljes fék van. Nem adagolható.
  • 7. Nem tudom mi ez, nem változott a próbálgatások során.
  • 8. Ellenörző összeg

Kikapcsoló utasítás: 0xFF 0x00 0x00 a fenti 8 bájtos keret után.

Vezérlő -> Kijelző


11 bájt, 500ms-enként.
Példa: 3C 07 01 00 00 0B B8 00 00 00 CB

Bájtok

  • 1. Fejléc
  • 2-3. Akuumlátor feszültség (valószínű, nem tudtam változtatni hogy megnézzem tényleg az-e.)
  • 4. Kontrollámpák. 0x01: motor hiba. 0x04: Fék aktív.
  • 5. Áram [A]
  • 6-7. Idő két sebesség érzékelő impulzus között. Ezért a sebesség növekedésével csökken. (0kmh=0x0BB8, 5kmh=0x01CC, 10kmh=0X00D9, 20kmh=0x0070, 34kmh=0x0044)
  • 8. Nem tudom mi ez, nem változott a próbálgatások során.
  • 9. Nem tudom mi ez, nem változott a próbálgatások során.
  • 10. Nem tudom mi ez, nem változott a próbálgatások során.
  • 11. Ellenörző összeg

Ezzel a script-el ellenőriztem, hogy jó-e a checksum számoló algoritmus: kugoo_s1_communication_checksum_checker_script.zip

awd_1575283252.jpgawd_1575289500.jpg

Következő a motoros kerék beépítés.

awd_1577539037.jpgawd_1577539053.jpgawd_1577539755.jpgawd_1577540223.jpgawd_1577540324.jpg

Aztán a vezérlő elektronika beépítés.

awd_1577543031.jpgawd_1577544196.jpgawd_1577544301.jpgawd_1577544306.jpgawd_1577544314.jpgawd_1577544549.jpg

Kicsit még nagy a rendetlenség.

awd_1577565486.jpg

A kommunikációt össze kell kötni. A kezelőhely által kapcsolt tápot is bekötöttem hátha kell a kikapcsoláshoz.

awd_1577565538.jpg

A többi vezetéket kiforrasztottam.

awd_1577566044.jpg

Vezetékeket behúztam a házba.

awd_1577566438.jpg

Ragasztópisztollyal rögzítettem a kondenzátorokat.

awd_1577567254.jpgawd_1577567280.jpg

Mehet a vezérlő a helyére.

awd_1577568885.jpgawd_1577568904.jpg

Vezetékek végleges forrasztása és szigetelése.

awd_1577570588.jpgawd_1577570851.jpgawd_1577571352.jpg

Itt van a motor csatlakozó.

awd_1577573112.jpg

Így néz ki.

awd_1577701526.jpgawd_1577701535.jpgawd_1577701548.jpg
Összkerékhajtás, dupla motor, dupla hajtás, hátul is motor, tuning, teljesítmény növelés.

Megosztás

Megosztás