Aqua Scooter

Aqua Scooter gyújtás javítás és tesztelés

Képek

Íme az aquascooter gyújtás kapcsolási rajza. Fogyaszd egészséggel! :-)

Elsőször is le kell szögezni, hogy a gyújtótekercs alsó felének két funkciója van. Egyik, hogy a primer tekercse a gyújtótrafónak. Második, hogy jeladó a gyújtási ponthoz. Az áramkör működése a következő. A bal oldali tekercs feltölti az 1uF-os kondenzátort kb. 150-200V-ra. A gyújtás pillanatában a tirisztor elkezd vezetni, és rásüti a kondenzátor töltését a gyújtó-jeladó tekercsre. Ez a tüske transzformálódik fel a gyújtótrafó által és létrehozza a szikrát.
A gyújtási pontot a gyújtó-jeladó tekercsben indukált feszültség határozza meg. Ebben a tekercsben szinuszos feszültséget indukál a forgó mágneses lendkerék. Mivel a gate lába a tirisztornak földelve van, akkor kezd vezetni a tirisztor, amikor az anódon levő indukált feszültég negatív irányba meghaladja a tirisztor nyitófeszültségét.
Mikor kielemeztük a kapcsolást arra jöttünk rá, hogy ez a kapcsolás automatikusan megvalósítja a fordulatszámfüggő előgyújtás szabályozást is. Méghozzá úgy, hogy az tirisztor vezetéséhez szükséges szintű negatív anód feszültség nem csak a mágneses lendkerék poziciójától függ, hanem a szinusz jel amplitudójátol is, ami a fordulatszámmal nő. Ez pedig azt jelenti, hogy nagyobb fordulatszámon - főtengely pozícióban mérve - hamarabb meglesz a nyitáshoz szükséges feszültég, tehát nagyobb fordulaton hamarabb fog gyújtani. Zseniális! :-) Elismerésem a tervező mérnöknek!

aquascooter_cdi_ignition_circuit_diagram.jpg dscf1132.jpg dscf1133.jpg dscf1135.jpg dscf1136.jpg dscf1137.jpg dscf1138.jpg dscf1139.jpg dscf1140.jpg dscf1218.jpg dscf1220.jpg dscf1224.jpg dscf1227.jpg dscf1230.jpg dscf1233.jpg dscf1234.jpg dscf1235.jpg imag1148.jpg imag1155.jpg imag1156.jpg imag1238.jpg imag1239.jpg imag1242.jpg imag1243.jpg imag1248.jpg imag1249.jpg imag1251.jpg imag1315.jpg